سرخط خبرها

رئیس جمعیت هلال احمر کشور: برخی کشور‌ها با هدف جاسوسی در زلزله ترکیه کمک‌رسانی کردند

  • کد خبر: ۱۵۳۱۳۹
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۹
رئیس جمعیت هلال احمر کشور: برخی کشور‌ها با هدف جاسوسی در زلزله ترکیه کمک‌رسانی کردند
رییس جمعیت هلال احمر گفت:امدادرسانی در زلزله شهرستان خوی با وجود جوسازی در فضای مجازی به صورت کامل و مطلوب انجام شد و شایع نشدن انواع بیماری‌ها در این شهرستان دلیل این ادعاست.

به گزارش شهرآرانیوز پیرحسین کولیوند در همایش تجلیل از داوطلبان جوان و امدادگران خانه‌های هلال منتخب جمعیت هلال احمر شهرستان نیشابور افزود: درجریان اسکان اضطراری بعد از وقوع زلزله در صورت هرگونه مشکل در روند امدادرسانی باید شاهد شیوع انواع مختلف بیماری‌ها می‌بودیم حال آن که چنین نبود.

وی با اشاره به انتشار اخبار منفی در جریان روند امدادرسانی به مردم زلزله زده خوی ادامه داد:خط مقدم جنگ در فضای مجازی است، اما امدادگران با دل و جان و بی توجه به فضاسازی‌های منفی و هوای سرد اقدام به کمک کردند.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: در شهرستان خوی ۲ هزار و ۷۰۰ خانه تخریب شد و غیر قابل سکونت بود و هفت هزار خانه دچار ترک خوردگی شده بود که هلال احمر ظرف پنج ساعت عملیات جست و جو و نجات را تمام کرد که ۷۲ روستا و سه شهر را شامل شد.

کولیوند افزود: به دلیل پس لرزه‌ها و شایعه سازی نسبت به وقوع زلزله دیگری با ۹ ریشتر قدرت، مردم به خانه‌های خود نمی‌رفتند بنابراین ما ۱۱۰ اردوگاه به استعداد ۱۳۰ هزار نفر اسکان ایجاد کردیم.

وی اضافه کرد: همچنین سپاه پاسداران علاوه بر توزیع غذای گرم بین هر خانوار، سه بسته غذایی ۷۲ نفره توزیع کرد.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان این که ۱۰۰ کشور به زلزله زدگان ترکیه کمک کردند افزود: ۲۰۰ امدادگر از ایران نیز به ترکیه رفتند و با جان و دل کار امداد رسانی را انجام دادند و در سوریه نیز نخستین کشور بودیم که برای امدادرسانی وارد شدیم و کمک‌های موثری کردیم.

کولیوند ادامه داد: سه روز امدادرسانی ما به زلزله زدگان ترکیه و سوریه در سکوت کامل خبری انجام شد و اگر ما امدادرسانی نمی‌کردیم به ما انتقاد می‌شد که چرا کمک نمی‌کنید، اما ما با برنامه ریزی موثر هم به زلزله زدگان خوی و هم کشور‌های همسایه کمک کردیم.

رییس جمعیت هلال احمر گفت:این جمعیت تنها در مباحث امداد و نجات کمک نمی‌کند بلکه در حوزه اجتماعی هم خدمات ارایه می‌دهد.

کولیوند افزود: در بیانیه دوم انقلاب به خصوص در مدارس و دانشگاه‌ها نقش اصلی متعلق به هلال احمر است و خانه‌های هلال در این زمینه می‌توانند موثر باشند.

وی اضافه کرد: سال آینده نوسازی تجهیزات و ناوگان امدادی در سراسر کشور تحولات خوبی در عرصه امدادرسانی را رقم خواهد زد.

رییس جمعیت هلال احمر ایران در سفر امروز به نیشابور از درمانگاه قدیمی هلال احمر نیشابور به مساحت ۲ هزار و ۹۰۰ متر مربع بازدید کرد که این بازدید به منظور مولدسازی درمانگاه جمعیت هلال احمر نیشابور انجام شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->